lørdag den 10. januar 2015

Croissanter

Jeg nærer stor kærlighed til latte og croissanter - helst i kombination. Da vi var i Frankrig sidste år, nød jeg croissanterne til morgenmaden, og jeg blev hurtigt klar over, at dette ville blive endnu en last. Den bedste croissant, jeg har fået, fik jeg på TGV café her i Aarhus - der er et kvarters ventetid på dem, fordi de først bages ved bestilling. Så får man en rygende varm, smørduftende, lækker croissant. For nyligt fandt jeg desuden ud af, at man i Salling Super kan købe croissanter og pain au chocolat på frost, så man kan få friskbagte croissanter til kaffen eller morgenmaden. 
I sidste weekend bagte jeg selv en stor portion, og nedfrøs en hel del ubagte croissanter, så der er til hårde tider :) Jeg bragte selvfølgelig en tallerken til min bror og svigerinde længere henne på gaden, og min nabo, Bo, blev også glad, da jeg ringede på døren og han åbnede til nybagte croissanter (samme eftermiddag fik jeg tallerknen igen med to stykker nybagt kage på - det er en hel god ordning, vi har der). 
Jeg brugte Meyers opskrift. Bevar tålmodigheden, så skal det nok gå :)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar