onsdag den 28. oktober 2015

Ammeindlæg

Vi har en skøn lille fyr med nogle gode kinder. Han spiser godt, spiser meget og længe ad gangen. Jeg elsker ammetiden med ham - det er ren nærvær og kontakt. Lige fra begyndelsen har mine bryster "frosset", og samme dag som vi kom hjem fra sygehuset sendte jeg Mike på apoteket efter uldammeindlæg. Men jeg fandt hurtigt ud af, at det ikke var nok, og at jeg også måtte bruge engangsammeindlæg, fordi brysterne simpelthen lækker mellem amningerne (selv bare ved tanken om junior)! Nogle nætter kunne jeg skifte engangsammeindlæggene 3-4 gange, og jeg kunne hurtigt se, at det ville blive dyrt i ammeindlæg. I den forbindelse foreslog min gode veninde, at hun kunne prøve at hækle et par i bomuld til mig - så ville de kunne kogevaskes og bruges igen og igen. Jeg var begejstret for ideen, og allerede samme aften var mine nye gode venner færdighæklede. Folk spørger, om de ikke er ubehagelige at have på grundet hæklemønstret. Det er de overhovedet ikke - når først de sidder der, kan det ikke mærkes! Jeg bad min veninde nedskrive opskriften, så andre ammende kvinder kan få glæde af den. Det kunne også være en skøn barselsgave at give!     

Hæklede ammeindlæg



Drukkenbolten

Hæklede ammeindlæg i bomuld

Opskrift af Birgit

Start: Lav 5 lm, saml i første lm med en km
Runde 1: 3 lm (tæller som første stm) Lav 19 stm. (så der i alt er 20) Saml med 1 km i 3 lm i første stm. Runde 2: 3 lm (tæller som første stm) derefter 2 stm i hver maske. Saml med 1 km Runde 3: 3 lm (tæller som første stm) skiftevis 1 stm og 2 stm i hver maske. Saml med 1 km Runde 4: 3 lm (tæller som første stm) 2 stm i hver trejde maske, ellers 1 stm i hver. Saml med 1 km Runde 5: 3 lm (tæller som første stm) 2 st, i hver fjerde maske, ellers 1 stm i hver. Saml med 1 km. Klip og hæft ender Det kan føles som om den er "for stor" og buer, men kan sagten glattes ud.
Lavet med 100% bomuld - kan derfor kogevaskes.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar