mandag den 24. august 2015

Uge 37 - tre uger til termin

Tre uger til termin. Spændingen stiger. Tiden flyver. Nattisseriet tiltager, og maven vokser stadig meget. Flere og flere begynder at sige ”held og lykke”, underforstået at vi nok ikke når at ses igen inden fødslen -  så er det pludseligt tæt på! Men det gør slet ingenting, for jeg glæder mig! Dagligt mærker jeg juniors dansen derinde, hikke og små og store spark som reaktion på berøring af maven. Der er masser af interaktion, og jeg holder allerede så meget af ham. Det er mærkeligt at holde af en lille fyr, som man ikke engang ved, hvordan ser ud.
Flere af de andre kvinder fra fødselsforberedelsesholdet har født. Men jeg prøver at nyde den sidste tid som gravid, velvidende at der nok går flere år, før jeg er gravid igen.
Jeg er jo opvokset i Vestjylland, hvor der mildest talt ikke bor mange unge mennesker. Så når jeg som lille så en kvinde i byen med stor gravid mave, syntes jeg, det var helt magisk! Det var så fint og specielt – nærmest sjældent. Jeg kan stadig blive helt betaget, når jeg ser en forbipasserende gravid i Aarhus (selvom der er mange deroppe!), og så må jeg lige knibe mig selv i armen og huske, hvor heldig jeg er, nu selv at gå rundt med en kugle magi i maven. Jeg er ganske vist træt og overskuddet er ikke-eksisterende, men jeg har det godt og er rigtig glad.
Vi er så småt ved at være klar til juniors ankomst. Puslehylden skal hænges op, barnevognen skal lige til Aarhus, og så skal jeg have købt amme-BH osv. Men mentalt er vi begge ved at være helt klar, og Mike og jeg har snakket meget om ønsker til fødslen, vores bekymringer og behov. Så det, der fylder mest for Mike lige nu, er, hvordan han skal holde champagnen kold på sygehuset, så den er klar til skål, når junior er født. Den bekymring skal man selvfølgelig ikke underkende, men det er dét niveau af bekymringer, vi snakker, så jeg er fortrøstningsfuld… 









Billederne er fra uge 35.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar