lørdag den 25. juli 2015

Den søde ventetid...

Nu skriver min graviditetskalender uge 32, og junior vokser godt til. Han bøfler og møvrer omkring i den sparsomme plads derinde, og i går da lægen skulle høre efter hjertelyd, sendte han et ordentligt spark i hendes retning – vi blev begge overraskede og grinede meget af det. Efterhånden ser jeg lidt hjulbenet ud, når jeg cykler gennem byen ud mod kolonihaven – maven fylder godt. Jeg kan have dage, hvor jeg er øm og træt i lænden, vralter som en and og bliver forpustet bare af at snakke. Men der er heldigvis endnu langt imellem de dage, og jeg kan stadig slå græs og grave kartofler op, og jeg er ikke begyndt på nattisseri. Jeg kan rigtig godt lide at være gravid. Jeg ”bygger rede” for fuld skrue – sætter Mike til at male, tager i Silvan og køber ind til gør-det-selv-projekter, og køber alt muligt lækkert og billigt børnetøj på Trendsales og på min nye yndlingsapp, ”Reshopper”.
Gennem hele graviditeten har jeg skrevet "graviditetsdagbog"; skrevet om læge- og jordemoderbesøg, om afsløringen til familien og de nærmeste venner, første spark og klistret billeder ind. Jeg er sikker på, jeg vil nyde at tage den frem om mange år og mindes den skønne tid som gravid.
Jeg ser frem til fødslen. Er spændt, men ikke nervøs. Jeg glæder mig bare sådan, til junior kommer!








Ingen kommentarer:

Send en kommentar