søndag den 8. marts 2015

En forårsdag

Godt vejr trækker folk uden døre. Jeg kunne slet ikke lade være at gå i haven og beskære, klippe ned, rive sammen og smide ud. Solsortene holdt sig til, da jeg rodede rundt i komposten, og de små orme skyndte sig ned i jorden igen. Det var dejligt, opfriskende at gå rundt derude – og det trak naboerne ud også. Bo kiggede ud med en kop kaffe på maven og så fornøjet ud – endelig liv i haven. Familien fra 1. sal kiggede også ned. Den yngste råbte på et tidspunkt med stor begejstring og iver fra vinduet på 1. sal ned til sin storesøster i haven: ”Liva, vi har fået lov at få en is!! – Tager du lige imod?” Og ned blev en lille kurv med is og saks sendt. Storesøsteren var mindst lige så begejstret over startskuddet på is-sæsonen.
Jeg har modtaget det første gækkebrev. Krokusser, vintergækker og erantis blomstrer i haven, og forårsgrene med spæde skud pynter i stuen. Foråret er dejligt!





Det var en rigtig hyggedag med lune kanelsnegle efter en dag i haven




Chilier vokser i vindueskarmen og spreder forårsstemning

Pelargonie-stiklinger -
det er første gang, jeg giver mig i kast med det, og jeg håber, det virker! 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar