tirsdag den 28. maj 2013

Blomster

En smuk buket ukrudt
"Earth laughs in flowers" 
citat, David Lachapelle, multikunstner

I dag gik jeg en skøn tur i Botanisk Have for at give hovedet lidt ro midt i eksamensperioden. 
Der var dejlig solskin - og blomsterne skreg efter opmærksomhed. 
Jeg må jo selvfølgelig ikke plukke de unikke, sjældne blomster - 
men det gør heller ikke noget, for ukrudt er også smukt!

Buket af mælkebøtter, smørblomst, forglem-mig-ej, bregner og mange andre skønne blomster!

Som lille var jeg på blomsterkursus flere somre i træk ved den lokale blomsterbinder. 
Vi bandt smukke buketter og glædede vores mødre. Vi gik ture og samlede blomster 
og ukrudt til dekorationer, og spiste vores madpakker i skoven. 
Vi hyggede os - og jeg ELSKEDE det! Det gør jeg stadig... 
Blomster er så fantastiske - 
både at plukke og også at blive i godt humør over, 
når de byder én velkommen i hjemmet.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar